Afgelopen zomer waren we op vakantie in Florida – Verenigde Staten. We hadden een auto gehuurd en op de planning stond een leuk rondje met alle high-lights van Florida. Nou ben ik in bijna alle uithoeken van Amerika wel een keer geweest, Californië, New york, Seattle en route 66 en eerder ook in Miami. Ik had er zin in!

We zijn gestart in Orlando, daar een paar pretparken gedaan. Als je daar bent, dan hoort dat er natuurlijk wel bij. Het was overdag tropisch warm, met regelmatige hele harde tropische regenbuien, maar dat geeft niet voor de pretparken.

Na een paar dagen reden we door naar een ander stukje van Florida. Crystel River, ligt aan westkust vanaf Cuba gezien. Onderweg daar naar toe zagen we de natuur al veel rijker en groener worden. Dus ik bedacht me dat ik hier eens op moest letten op mooie structuren, bladeren en plantvormen.

Eenmaal bij het hotel aangekomen waren we zo verrast. Het lag heel leuk aan een groot meer met kleine haventjes, bootjes en klein leuk zwembadje. Soms ziet iets er totaal anders uit dan je verwacht.

Ik zou ze het liefst thuis ook in mijn tuin op het Noorden planten :-).

Op de Keys heb je geen plaid nodig,....behalve bij de airco

In die zelfde vakantie gingen we ook nog een paar dagen naar de Keys. Om precies te zijn naar Key West – Isla Morada…. ook al weer zo’n fijne tropische plek.

Een heel leuke resort met prachtige bijzondere planten en heel opvallend enorme salamanders, soms fel groen en soms grijs. Door te speuren naar die enorme salamanders zag ik ook weer de mooiste bladvormen. Dus ff luieren… met pen en papier. Het is geen makkelijk blad om zo even te tekenen, maar op het plaid zie je het resultaat….

En nog een grappig weetje: voor degene die Netflix hebben en de serie Bloodline hebben gezien of willen zien, dat speelt zich af op hetzelfde eiland;-)